آغاز کمپاین نهال‏شانی در پوهنتون بامیان

bu_admin
دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۳:۲
Bamyan

20 حوت به عنوان روز ملی نهال‏شانی مسمی گردیده است. در این روز در سراسر کشور کمپاین نهال‏شانی با همکاری وزارت زارعت، آبیاری و مالداری در مرکز و ریاست‏های زراعت، آبیاری و مالداری در ولایات راه اندازی می‏گردد. کمپاین نهال‏شانی در ولایت بامیان نیز امروز یکشنبه مؤرخ 19 شعبان 1444 هـ.ق با حضور الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان، مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان، رییس زراعت، آبیاری و مالداری، روسای ادارات مرکزی بامیان، اساتید و کارمندان، در پوهنتون بامیان آغاز گردید. محفلی که به همین مناسبت در صحن پوهنتون دایر گردیده بود. ابتدا، برنامه با تلاوت آیات چندی از کلام الله مجید آغاز گردیده، سپس الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان پیرامون اهمیت و ضرورت نهال‏شانی در شرایط کنونی صحبت کرده، نهال‏شانی و حفاظت از آنرا صدقه جاریه عنوان کردند. موصوف از آغاز کمپاین نهال‏شانی در پوهنتون بامیان ابراز خرسندی نموده و از ادارات سکتوری و همکار تشکر و قدردانی نمودند.  

مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان غرس نهال را ثواب اخروی  و فایده دنیوی یاد کرده  و  از  ریاست زراعت، آبیاری و مالداری  مبنی بر آغاز کمپاین نهال‏شانی در این نهاد اکادمیک اظهار خرسندی نمودند. رییس پوهنتون  بامیان غرس نهال و ایجاد فضای سبز را به عنوان یک اصل دینی و علمی یاد کرده از همین رو از تمام استادان، کارمندان و محصلین این نهاد علمی خواست در قسمت حفاظت نهال‏های غرس شده توجه داشته باشند.

رئیس زراعت، آبیار و مالداری ولایت بامیان نیز پیرامون اهمیت نهال‏شانی صحبت کرده، گفت: در طی سال 1402 هجری شمسی به تعداد 500 هزار اسله نهال در مرکز و ولسوالی‏های ولایت بامیان در همکاری و مساعدت مؤسسات و نهادهای همکاری غرس می‏گردد و نیز در حدود 72 هزار اسله نهال از جانب ریاست زراعت، آبیاری و مالداری غرس خواهد گردید.  

در این محفل رئیس معارف و رئیس محیط زیست ولایت بامیان نیز پیرامون  کمپاین نهال‏شانی و اهمیت آن صحبت نموده  و از ادارات مربوط خواست که در حصه حفظ و مراقبت نهال‏های غرس‏شده توجه داشته باشند. محفل با دعائیه خیر توسط رئیس پوهنتون خاتمه یافته و اشتراک کنندگان به غرس نهال ها اقدام نمودند.  

12

 

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۶ - ۱۰:۴۱
Background image

کارمندان جدیدالتقرر پوهنتون بامیان برنامه‏های ارتقای ظرفیت را فراگرفتند.

کارمندان جدیدالتقرر پوهنتون بامیان که اخیراً از طریق رقابت آزاد در بست‏های خالی این پوهنتون تقرر حاصل نموده‏اند، به‏خاطر بلند بردن ظرفیت و توانایی کاری شان برنامۀ هشت هفته‏ی ارتقای. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۹/۲۶ - ۱۱:۷
Background image

رئیس تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی از پوهنتون بامیان بازدید به عمل آورد.

محترم انجنیر احمدضیاء جبارخیل رئیس، محترم انجنیر اسامه احساس مدیر عمومی تنظیم برنامه ها و محترم انجنیر شاهد رحمن فضلی مدیر عمومی دیتابیس ریاست تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۲/۹/۱۵ - ۱۶:۱۵
Background image

برنامه معارفه محصلان جدیدالشمول پوهنتون بامیان برگزار گردید.

به تاریخ 22/5/1445 هـ ق در سالون لیلیه پوهنتون بامیان محفل با شکوهی به مناسبت آشنایی محصلان جدیدالشمول با محیط، مسئولین و امکانات موجود در پوهنتون بامیان برگزار گردید. در این محفل رئیس. . .

برگشت