محفل فراغت  پانزدهمین دور محصلان پوهنځی‏های مختلفه پوهنتون بامیان

bu_admin
Bamyan University

Event dates

Event dates -

پوهنتون بامیان به عنوان یکی از نهادهای علمی در کشور، محفل پانزدهمین دور فراغت محصلان پوهنځی‏های مختلفه خویش را امروز سه شنبه مؤرخ 30 عقرب 1402 هـ.ش مطابق7 جمادی‏الاول سال 1445 هـ.ق،  با حضور الحافظ مولوی محمد حامد حسیب معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی، الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان، الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان، استاد حامد یعقوبی رئیس امور محصلان دولتی وزارت تحصیلات عالی، مولوی سیدمحمد حنیف عباده آغا قومندان امنیه ولایت بامیان، معاونین پوهنتون بامیان، شماری از روسای ادارات بامیان، علما، روسای پوهنځی‏ها، استادان، کارمندان، فارغین و خانواده‌های آنان در صحن این پوهنتون برگزار نمود.
 برنامه یاد شده با تلاوت آیات قرآنکریم آغاز گردیده، سپس، الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان حضور و تشریف‏آوری اشتراک کنندگان را خیرمقدم گفته،  ابراز خرسندی نمود که  در این  برنامه پُراهمیت حضور دارند. رئیس پوهنتون بامیان فراغت این دور از محصلان را تبریک گفته، از  تلاش‌‌های فراوان و زحمات خستگی ناپذیر استادان و مسئولان پوهنځی‏ها در قسمت ارائه خدمات تحصیلی برای  محصلان ابراز تشکر و قدردانی نمودند. موصوف همچنان محصلان را متوجه مسئولیت‏های آنان کرده از آنان خواست که در جامعه و مردم خویش به شکل صادقانه خدمت نمایند. 
الحافظ مولوی محمد حامد حسیب معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی ضمن صحبت پیرامون اهمیت و مزیت فراگیری علم و دانش، فراغت این محصلین را تبریک گفته، همچنان از تعهدات آن وزارت در قبال فراهم سازی زمینه کاری و ایجاد برنامه مافوق لیسانس برای فارغین یاد آور شده و اطمینان سپردند. 
الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان ضمن عرض تبریکی به فارغین در مورد اهمیت و ضرورت فراگیری علوم در سازمان‏های مختلفۀ آموزشی صحبت کرده و از تلاش‏های رهبری پوهنتون و استادان این نهاد علمی ابراز تشکر و قدردانی نمودند. 
پوهنمل عیدمحمد محمدی معاون امور محصلان باالنوبت حضور و تشریف‏آوری مهمانان را در برنامه خوش‏آمدید گفته، ضمن صحبت در رابطه به نقش و وظایف پوهنتون‏ها، فراغت محصلان را به خودشان و فامیل‏های آنان، رهبری وزارت تحصیلات عالی و جامعه علمی کشور تبریک عرض داشتند. آقای محمدی شمار فارغین امسال پوهنتون بامیان را 760  تن گزارش داده  و محصلان فارغ شده را به کسب مدارج بالای تحصیلی تشویق نموده و آنانرا متوجه مسئولیت‏های بعدی شان نمودند.
با این حال، استاد حامد یعقوبی رئیس امور محصلان وزارت تحصیلات عالی، مولوی سیدمحمد حنیف عباده آغا قومندان امنیه ولایت بامیان، استاد سید نصرالله واعظی و دیگر سخنرانان نیز پیرامون موضوع صحبت کرده و فراغت محصلان را برای آنها و خانواده شان تبریک گفتند. 
لازم به ذکر است که پس از ختم برنامۀ فراغت محصلان، معین مالی و اداری و زارت تحصیلات عالی در موجودیت رهبری پوهنتون، پروژه حفظ و مراقبت و ترمیمات این نهاد را که به ارزش مجموعی 6 میلیون 6 صد هزار افغانی از بودجه عادی صورت گرفته است، افتتاح نموده و معین اداری از کارکنان شرکت قراردادی تشکر کرده و تکمیل پروژه را به رهبری پوهنتون تبریک گفتند.

بامیان

ss

 

34.812670277961, 67.833623381332

رویدادهای بیشتر

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۹:۱۴
Background image

محققین برتر سال ۱۴۰۲ ‍پوهنتون بامیان 

جلسه امروزی مورخ 2/1/1403 ه ش روز پنج شنبه ساعت 10:30قبل از ظهر 
آجنداء جلسه:
محققین برتر سال ۱۴۰۲ ‍پوهنتون بامیان 
د بامیان پوهنتون  د ۱۴۰۲ کال مخکښ څيړونکي 
Bamyan university 2023 top . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۷ - ۱۲:۲۵
Background image

برگزاری ورکشاپ ترتیب و تنظیم(سازماندهی) دفتر و امور آن در مرکز انکشاف مسلکی(PDC) پوهنتون بامیان

هدف ورکشاپ: آشنایی کارمندان اداری با مهارت‌های اساسی دفتر داری.
مرکز انکشاف مسلکی(PDC) پوهنتون بامیان، طبق پلان کاری خویش، ورکشاپ ترتیب و تنظیم(سازماندهی) دفتر و امور آن  را به هدف . . .

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

ورکشاپ چهار روزه رهبری پیشرفته پوهنتون(Advanced University Leadership workshop) در پوهنتون بامیان پایان یافت

این ورکشاپ به هدف ارتقای ظرفیت‌های مدیریتی هیئت رهبری پوهنتون بامیان و رؤسای پوهنځی‌های این پوهنتون از تاریخ 1402/11/15 الی 1402/11/18 به همکاری محترم پوهندوی دکتر دولت شاه پویش در مرکز . . .