چهار پروژه مهم در پوهنتون کندهار افتتاح شد

bu_admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۲:۰
چهار پروژه مهم در پوهنتون کندهار افتتاح شد

معین علمی وزارت تحصیلات عالی چهار پروژه مهم را در پوهنتون کندهار افتتاح نمود.

این پروژه ها شامل مرکز تحقیقات علمی دکتور حضرت میر توتاخیل، تالار پوهاند میر حسین شاه، تالار پوهنحی اقتصاد و مرکز هوا شناسی می باشد.

پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی وزارت تحصیلات عالی حین افتتاح تالار های یاد شده از شورای علمی پوهنتون کندهار بابت نامگذاری تالار های یاد شده به نام های دو شخصیت علمی کشور هریک دکتور حضرت میر توتاخیل رییس اسبق پوهنتون کندهار و پوهاند میر حسین شاه یک تن از استادان فعال پوهنتون کابل و نویسنده توانمند کشور سپاسگذاری نمود.

وی اظهارداشت که دکتور حضرت میر توتاخیل رییس اسبق پوهنتون کندهار حدود بیشتر از دوازده سال در راه پیشرفت و انکشاف این نهاد مهم کشور با تمام توان و در روشنی قوانین کشور متعهدانه تلاش کرد و جایگاه این پوهنتون را در میان سایر نهاد های کشور ثابت ساخت.

معین علمی وزارت تحصیلات عالی ضمن قدرانی از زحمات و تلاش های دکتور توتاخیل و پوهاند میر حسین شاه از جوانان کشور به ویژه محصلان خواست که این دوشخصیت علمی و پرتلاش را الگو زندگی شان قرار داده و مصدر خدمت به کشور خویش گردند.

همچنان دگروال اولمیر توتاخیل برادر دکتور توتاخیل از رهبری وزارت تحصیلات عالی و پوهنتون کندهار بابت این اقدام شان تشکری نموده، مسما کردن چنین یک مرکز مهم را به نام کتور توتاخیل، ارجگذاری به تلاش های خواند که وی در طول مدت خدمت در پوهنتون کندهار با وجود آنکه مشکلات صحی داشت ولی باز هم تا اخر به وظیفه شان با بسیار عشق و علاقه مندی ادامه دادند.

به گفته پوهاند دکتور عبدالواحد وثیق رییس پوهنتون کندهار اعمار مرکز تحقیقات علمی که به کمک مالی دفتر بانک جهانی (HEDP)، تالار های پوهنحی های ادبیات و اقتصاد که از بودجه وزارت تحصیلات عالی و مرکز هوا شناسی که به کمک مالی کشور آلمان ساخته شده است در قسمت پیشبرد امور تدریسی و تحقیقاتی این نهاد علمی؛ خیل موثر تمام خواهد شد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۶ - ۱۰:۴۱
Background image

کارمندان جدیدالتقرر پوهنتون بامیان برنامه‏های ارتقای ظرفیت را فراگرفتند.

کارمندان جدیدالتقرر پوهنتون بامیان که اخیراً از طریق رقابت آزاد در بست‏های خالی این پوهنتون تقرر حاصل نموده‏اند، به‏خاطر بلند بردن ظرفیت و توانایی کاری شان برنامۀ هشت هفته‏ی ارتقای. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۹/۲۶ - ۱۱:۷
Background image

رئیس تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی از پوهنتون بامیان بازدید به عمل آورد.

محترم انجنیر احمدضیاء جبارخیل رئیس، محترم انجنیر اسامه احساس مدیر عمومی تنظیم برنامه ها و محترم انجنیر شاهد رحمن فضلی مدیر عمومی دیتابیس ریاست تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۲/۹/۱۵ - ۱۶:۱۵
Background image

برنامه معارفه محصلان جدیدالشمول پوهنتون بامیان برگزار گردید.

به تاریخ 22/5/1445 هـ ق در سالون لیلیه پوهنتون بامیان محفل با شکوهی به مناسبت آشنایی محصلان جدیدالشمول با محیط، مسئولین و امکانات موجود در پوهنتون بامیان برگزار گردید. در این محفل رئیس. . .

برگشت