فراغت 146 تن محصلان پوهنحی‏های مختلفه از برنامه‏های آموزشی کوتاه مدت

bu_admin
Bamyan

Event dates

Event dates -

فراغت 146 تن محصلان پوهنځی‏ های مختلفه از برنامه‏ های آموزشی کوتاه مدت؛
برنامه ‏های آموزشی کوتاه مدت کمپیوتر که از سوی مدیریت عمومی تکنالوژی معلوماتی پوهنتون بامیان برای محصلان پوهنځی‏ های  گوناگون پوهنتون برگزار گردیده بود، موفقانه به پایان رسیده و فارغین شان تصادیق فراغت شانرا دریافت نمودند.
محفلی که به همین مناسبت به تاریخ 2/3/1445 هـ ق در سالون مرکز تکنالوژی معلوماتی و ارتباطی پوهنتون بامیان تدویر یافته بود، الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون، پوهنمل محمد عثمان څولیزی معاون علمی، پوهنمل عیدمحمد محمدی معاون امور محصلان، عبدالجلیل حکیمی معاون مالی و اداری، محمد انور صادقی آمر امور محصلان، مسئولین تکنالوژی معلوماتی و فارغین برنامه حضور داشتند.
مجلس با تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید توسط قاری جعفری و با گردانندگی محمد حیدری دوتن از محصلان پوهنتون آغاز گردید. 
مرتضی اصیل مدیر عمومی تکنالوژی معلوماتی پوهنتون بامیان ضمن عرض خوش آمدید به حاضرین جلسه، فراغت محصلان را از دوازدهمین دور برنامه‏ های آموزشی کوتاه مدت کمپیوتر تبریک گفت. آقای اصیل ضمن تشکر و قدردانی از استادان رضا کار در این دوره؛ یادآور شد که در مجموع (180) تن از محصلان در شش صنف ثبت نام شده بودند که بعد از اخذ امتحان به تعداد 146 تن آنان مستحق سرتفکت شناخته شده‏ اند.
الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان ضمن خرسندی از تدویر برنامه ‏های آموزشی کوتاه مدت، در رابطه به اهمیت فراگیری تکنالوژی نوین صحبت نموده و آنرا از دیدگاه دین مبین اسلام به بررسی گرفت. رئیس پوهنتون یادآور شدند که دین مقدس اسلام نه تنها مخالف یادگیری و آموزش تکنالوژی نبوده؛ بلکه مشوق آن نیز می‏ باشد. موصوف با تذکر معجزات و داستان حضرت سلیمان (ع) در رابطه به اهمیت و تأثیرگذاری تکنالوژی در هر عصر و زمان به ویژه در زمانۀ کنونی سخنرانی مفصل ایراد نمودند.
آقای برهانی درس و تعلیم را جزء صدقات جاریه دانسته و از مسئولین تکنالوژی معلوماتی پوهنتون بامیان به خاطر برگزاری، مدیریت و تدریس چنین برنامه‏ها تقدیر کرده و حمایت قاطع خویش را از تطبیق دوره ‏های بعدی اعلان نمود.
متعاقباً، استاد عبدالجلیل حکیمی معاون مالی و اداری پوهنتون بامیان نیز در رابطه به مسئولیت‏ پذیری و مکلفیت‏ های یک محصل سخنرانی نموده و از محصلان خواستند که در زمینۀ یادگیری و تحصیل علوم از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نورزند.
قابل ذکر است که در این دور برنامه ‏‏های ویندوز، ورد، اکسل، فتوشاپ و اکسس از جانب مسئولین مدیریت عمومی تکنالوژی و معلوماتی و چند تن استاد افتخاری تدریس گردیده است.
برنامه با دعائیه توسط معاون مالی و اداری پوهنتون و توزیع سرتفکت‏ ها برای فارغین و تقدیر نامه ‏های که از طرف هیأت رهبری پوهنتون برای مسئولین تکنالوژی معلوماتی و استادان رضا کار این دوره در نظر گرفته شده بود، به پایان رسید.

رویدادهای بیشتر

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۷ - ۱۲:۲۲
Background image

مسابقات والیبال پوهنتون بامیان آغاز گردید.

مسابقات والیبال سمستر بهاری پوهنځی‌های پوهنتون بامیان امروز شنبه مؤرخ ۱۶/ ۴/ ۱۴۰۳ هـ.ش رسماََ آغاز گردید. در محفل افتتاحيه این مسابقات که در صحن پوهنتون و میدان والیبال برگزار گردیده . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۶ - ۱۴:۲۷
Background image

215 تن از محصلان پوهنتون بامیان در چهاردهمین دور برنامه های آموزشی ارتقاء ظرفیت کمپیوتر فارغ گردیدند

محفل چهاردهمین دور فراغت محصلان از برنامه های آموزشی کوتاه مدت کمپیوتر به تاریخ 19/12/1445 هـ ق در سالون مرکز تکنالوژی معلوماتی و ارتباطی پوهنتون بامیان با حضورداشت مفتی حضرت محمد . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۹:۱۴
Background image

محققین برتر سال ۱۴۰۲ ‍پوهنتون بامیان 

جلسه امروزی مورخ 2/1/1403 ه ش روز پنج شنبه ساعت 10:30قبل از ظهر 
آجنداء جلسه:
محققین برتر سال ۱۴۰۲ ‍پوهنتون بامیان 
د بامیان پوهنتون  د ۱۴۰۲ کال مخکښ څيړونکي 
Bamyan university 2023 top . . .