تدویر کنفرانس علمی- تحقیقی ( علل، پیامد و روش درمان مواد مخدر) در پوهنتون بامیان

bu_admin
Bamyan

Event dates

Event dates -

کنفرانس علمی- تحقیقی تحت عنوان علل، پیامد و روش درمان مواد مخدر، امروز چهار شنبه مؤرخ 29 سنبه سال روان با حضور الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان، معاونان پوهنتون، الحاج استاد احمدی رئیس شورای علمای مرکز بامیان، روسای پوهنحی‏ها، نمایندۀ قومندانی امینه  ولایت بامیان، استادان و محصلان در تالار کنفرانس این پوهنتون برگزار گردید.
محفل با تلاوت آیات متبرکۀ کلام الهی آغاز گردیده، سپس الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان، در بخش افتتاحیه برنامه، ضمن عرض خوش آمدید به اعضای جلسه، در باره موضوع کنفرانس صحبت کرده و پلان امارت اسلامی افغانستان را در راستای کنترل مرض مهلک معتادی مؤثر ارزیابی داشتند. رئیس پوهنتون بامیان مواد مخدر و مصرف آن را مشکل کلان اجتماعی عنوان کرده که در سالهای قبل با برنامه‏ریزی کشورهای غربی وارد کشور گردیده  بود و در زمان فعلی سعی و تلاش مسئولان مربوطه در جهت مبارزه با آن مؤثر بوده و الحمدالله سرچشمه آنرا خشکانیده و هم چنان افراد مصاب به مواد مخدر را بخاطر تداوی در شفاخانه‏ها معرفی داشته و فعلاً عملاً تحت مداوا قرار دارند.  
در همین حال، الحاج استاد احمدی رئیس شورای علمای مرکز بامیان، عبدالولید آرین نماینده قومندانی امنیه ولایت بامیان و مسئول شفاخانه معادین در بامیان نیز در رابطه به موضوع کنفرانس صحبت کرده و از پوهنتون بامیان بخاطر تدویر برنامه ابراز تشکر و قدرانی به عمل آوردند. 
در این برنامه، پوهنوال محمد الله معتمد استاد پوهنحی روانشناسی موضوع کنفرانس را از بعد روانشناختی، پوهنمل محمدرضا اکبری از بعد اجتماعی و پوهنیار محمد نسیم فیاض از بعد دینی به بحث و بررسی گرفته، سمیناری را که پیرامون موضوع در نظر گرفته بودند، با اشتراک کنندگان ارائه داشتند.
در آخیر برنامه، به سئوالات اشتراک کنندگان از سوی ارائه ‏ها کننده‏ها جواب ارائه شده و برنامه با دعائیه خیر خاتمه یافت.

رویدادهای بیشتر

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۹:۱۴
Background image

محققین برتر سال ۱۴۰۲ ‍پوهنتون بامیان 

جلسه امروزی مورخ 2/1/1403 ه ش روز پنج شنبه ساعت 10:30قبل از ظهر 
آجنداء جلسه:
محققین برتر سال ۱۴۰۲ ‍پوهنتون بامیان 
د بامیان پوهنتون  د ۱۴۰۲ کال مخکښ څيړونکي 
Bamyan university 2023 top . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۷ - ۱۲:۲۵
Background image

برگزاری ورکشاپ ترتیب و تنظیم(سازماندهی) دفتر و امور آن در مرکز انکشاف مسلکی(PDC) پوهنتون بامیان

هدف ورکشاپ: آشنایی کارمندان اداری با مهارت‌های اساسی دفتر داری.
مرکز انکشاف مسلکی(PDC) پوهنتون بامیان، طبق پلان کاری خویش، ورکشاپ ترتیب و تنظیم(سازماندهی) دفتر و امور آن  را به هدف . . .

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

ورکشاپ چهار روزه رهبری پیشرفته پوهنتون(Advanced University Leadership workshop) در پوهنتون بامیان پایان یافت

این ورکشاپ به هدف ارتقای ظرفیت‌های مدیریتی هیئت رهبری پوهنتون بامیان و رؤسای پوهنځی‌های این پوهنتون از تاریخ 1402/11/15 الی 1402/11/18 به همکاری محترم پوهندوی دکتر دولت شاه پویش در مرکز . . .