از سومین سالروز پیروزی مجاهدین ا.ا.ا در پوهنتون بامیان طی محفل با شکوهی تجلیل به عمل آمد.

bu_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۲۵ - ۹:۲
Bamyan

به‌تاریخ 9/2/1446 هـ ق مطابق با 24 اسد سال 1403 هـ ش در پوهنتون بامیان محفلِ با شکوهی به مناسبت سومین سالروز پیروزی مجاهدین ا.ا.‌ا، برگزار شد.

در این محفل با شکوه والی ولایت بامیان، روئسای ادارات امارتی، رئیس عمومی پوهنتون بامیان با معاونین ایشان، روئسای پوهنځی‌ها، استادان، کارمندان اداری و محصلین پوهنتون اشتراک داشتند.

برنامه با تلاوت آیات کلام‌ الله مجید آغاز شد، سپس الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس عمومی پوهنتون بامیان، تشریف‌آوری همه مهمانان را در مجلس خیرمقدم و خوش‌آمدید گفته و سومین سالروز پیروزی مجاهدین ا.ا.ا را در مقابل ناتو، امریکا و متحدانش به همه ملت مسلمان افغانستان و به‌خصوص به حاضرین مجلس تبریک عرض نمودند.

رئیس عمومی پوهنتون بامیان در ادامه سخنانش در رابطه به اهمیت و فرضیت جهاد و همچنین از جهاد بیست سالهٔ ملت با شهامت افغانستان علیه اشغال‌گران خارجی صحبت نموده، همچنان در رابطه به مسئولیت‌های نظام اسلامی در مقابل مردم و مسئولیت‌های مردم در برابر نظام اسلامی ایراد سخن کرد.

ایشان یادآور شد که طی بیست سال جهاد و مبارزه علیه اشغالگران، مجاهدین از هیچگونه فداکاری دریغ نورزیدند که در نتیجه امروز ما و شما شاهد برپایی حکومت و نظام اسلامی و شاهد برگزاری محفل فتح و پیروزی علیه استکبار هستیم.

متعاقباََ، الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان نیز این روز بزرگ را به همه تبریک گفته و تذکر داد که باید شکر گزار این نعمت بزرگ باشیم. ایشان گفت: پیروزی یک انقلاب آسان است اما حفظ و نگهداری آن بسی دشوار می باشد.

والی ولایت بامیان به تمام مسئولین تأکید نمود که باید از کبر، غرور و ظلم جلوگیری نموده و خود را مزین با اخلاق اسلامی و پسندیده نمائيد. الحاج مولوی سرحدی از مسئولین خواست که شب و روز در خدمت مردم باشد و کمر همت را برای خدمت‌گزاری به ملت محکم بسته نمایند.

الحاج مولوی نیک محمد حذیفه رئیس استخبارات، الحاج مولوی محمد ابراهیم حقانی رئیس محبس، الحاج مولوی عبدالقیوم مرادی رئیس شورای علمای بامیان، شیخ ناظر جعفری آمر معارف شهری و دکتور احمد ادریس حبیبی رئیس پوهنځی شرعیات از دیگر سخنرانان این محفل با شکوه بودند که هر کدام این روز بزرگ را تبریک گفته و در رابطه به اهمیت جهاد، مسئولیت‌های نظام اسلامی، اخوت و برادری میان اقوام و مذاهب مختلف کشور، حمایت و پشتیبانی مردم از نظام ا. ا. ایراد سخن نمودند.

در این محفل اشعار و ترانه‌ها نیز در رابطه به برنامه از جانب اساتید و محصلان به خوانش گرفته شده و برنامه با دعائیه خیر خاتمه یافت.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۲۵ - ۹:۲
Background image

از سومین سالروز پیروزی مجاهدین ا.ا.ا در پوهنتون بامیان طی محفل با شکوهی تجلیل به عمل آمد.

به‌تاریخ 9/2/1446 هـ ق مطابق با 24 اسد سال 1403 هـ ش در پوهنتون بامیان محفلِ با شکوهی به مناسبت سومین سالروز پیروزی مجاهدین ا.ا.‌ا، برگزار شد.

در این محفل با شکوه والی ولایت بامیان،. . .

شنبه ۱۴۰۳/۳/۱۹ - ۱۳:۲
Background image

اخذ امتحان کانکور عمومی سال 1403 هـ.ش ولایت بامیان، در پوهنتون بامیان

مروز پنجشنبه مؤرخ 17 جوزای سال‏روان، امتحان دور اول کانکور عمومی و اختصاصی در 16 ولایت کشور تنظیم و اخذ می‏‏گردد. بامیان نیز از جمله ولایات است که امتحان کانکور آن در این دور تنظیم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۴:۳۱
Background image

حشر عمومی پاک کاری محیط پوهنتون بامیان

پوهنتون بامیان روز دوشنبه مورخ 3 ثور 1403 ه ش مطابق 13/10/1445ه ق شاهد برنامه حشر عمومی بود. در برنامه پاک کاری کارمندان و استادان پوهنتون بامیان اشتراک کرده بودند. قابل یاد اوریست که. . .

برگشت