جریان تطبیق "محکمهء تمثیلی" توسط محصلان پوهنځی شرعیات طی محفل با شکوهی در پوهنتون بامیان برگزار و عملی گردید.

bu_admin
Bamyan

Event dates

Event dates -

این محفل توسط پوهنځی شرعیات برنامه ریزی شده که در آن والی محترم ولایت بامیان، روئسای ادارات امارتی در بامیان، رئیس و هیئت رهبری پوهنتون بامیان، روئسای پوهنځی ها، استادان و محصلان پوهنځی شرعیات حضور داشتند.   

مجلس با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط استاد محمد نسیم فیاض و با گردانندگی استاد حبیب الله حقپرست از اساتید پوهنځی شرعیات آغاز گردید.

دکتور محمد ادریس حبیبی رئیس پوهنځی شرعیات؛ به مهمانان برنامه خوش آمدید گفته و در بارهء چگونگی آمادگی ها و تطبیق محکمهء تمثیلی صحبت نمود.

سپس جریان تطبیق و چگونگی طی مراحل دعوا از ابتدا الی  اصدار حکم توسط قضات موظف، آمریت جنایی، داکتر طب عدلی، وکیل مدافع، شاهدین و متهم به شکل عملی اجرا و به نمایش گذاشته شد. که همهء اجرا کننده های این محکمهء تمثیلی از محصلان پوهنځی شرعیات تشکیل گردیده بود.

الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی محترم ولایت بامیان، در بخشی از سخنان خویش در رابطه به مسئولیت سنگینی که قضات در برابر قضاوت شان دارد اشاره نموده و یادآور شد که در تطبیق احکام و قضاوت باید با نهایت دقت و تلاش حکم صادر گردد. والی ولایت بامیان آراسته نمودن ظاهر محصلان را مطابق به سنت فخر موجودات نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) نیز از ضروریات جامعهء اسلامی عنوان نمود.

مولوی سید میر آغا هاشمی رئیس عمومی محکمه مرافعه ولا یت بامیان نیز به ایراد سخن پرداخته؛ نظریات، پیشنهادات و رهنمود های لازم را در زمینهء محاکم با محصلان شریک ساختند.

در اخیر الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان ضمن خوش آمدید به مهمانان برنامه از برگزار کننده گان و محصلان که در تطبیق این محکمهء تمثیلی سهم گرفته بود تشکر و قدر دانی نمود.

مجلس با توزیع تصدیق نامه ها برای اساتید و محصلان پوهنځی شرعیات که در تطبیق این برنامهء با شکوه سهم گرفته بودند ادامه یافته و با دعائیهء خیر توسط رئیس پوهنتون بامیان به پایان رسید.

More events

Mon, Mar 25 2024 9:14 AM
Background image

Bamyan university 2023 top researchers

جلسه امروزی مورخ 2/1/1403 ه ش روز پنج شنبه ساعت 10:30قبل از ظهر 
آجنداء جلسه:
محققین برتر سال ۱۴۰۲ ‍پوهنتون بامیان 
د بامیان پوهنتون  د ۱۴۰۲ کال مخکښ څيړونکي 
Bamyan university 2023 top . . .

Mon, Feb 26 2024 12:25 PM
Background image

برگزاری ورکشاپ ترتیب و تنظیم(سازماندهی) دفتر و امور آن در مرکز انکشاف مسلکی(PDC) پوهنتون بامیان

هدف ورکشاپ: آشنایی کارمندان اداری با مهارت‌های اساسی دفتر داری.
مرکز انکشاف مسلکی(PDC) پوهنتون بامیان، طبق پلان کاری خویش، ورکشاپ ترتیب و تنظیم(سازماندهی) دفتر و امور آن  را به هدف . . .

Thu, Feb 08 2024 2:04 PM
Background image

ورکشاپ چهار روزه رهبری پیشرفته پوهنتون(Advanced University Leadership workshop) در پوهنتون بامیان پایان یافت

این ورکشاپ به هدف ارتقای ظرفیت‌های مدیریتی هیئت رهبری پوهنتون بامیان و رؤسای پوهنځی‌های این پوهنتون از تاریخ 1402/11/15 الی 1402/11/18 به همکاری محترم پوهندوی دکتر دولت شاه پویش در مرکز . . .