طی محفل با شکوهی در پوهنتون بامیان از میلاد پیامبر رحمت، بهترین معلم بشریت و رحمت اللعالمین حضرت محمد مصطفی (ص) بزرگداشت به عمل آمد؛

bu_admin
Bamayan

Event dates

Event dates -

طی محفل با شکوهی در پوهنتون بامیان از میلاد پیامبر رحمت، بهترین معلم بشریت و رحمت اللعالمین حضرت محمد مصطفی (ص) بزرگداشت به عمل آمد؛

این محفل توسط آمریت دعوت و ارشاد پوهنتون بامیان به تاریخ 15/3/1445 هـ ق در مسجد این پوهنتون برگزار شده و در آن هیئت رهبری پوهنتون، استادان، کارمندان اداری و محصلان اشتراک داشتند.

مجلس با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط استاد عبدالمستعان اکبری، یکی از اساتید پوهنځی شرعیات آغاز گردید.

الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان در رابطه به سیرت النبی (ص) صحبت نموده و برگزاری همچون برنامه هارا بسیار ضروری دانست. آقای برهانی با اشاره به آیت مبارکه وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ "4"؛ در بارهء اخلاق، کردار و رفتار پیامبر معظم اسلام صحبت های مفصل ایراد نمود.

دکتور محمد ادریس حبیبی رئیس پوهنځی شرعیات؛ پیرامون حقوق پیامبر رحمت (ص) بالای امت مسلمه صحبت نموده و داشتن ایمان به رسالت، اطاعت از شریعت، داشتن محبت پیامبر(ص)، تعظیم داشتن به پیامبر(ص)، فرستادن درود و صلوات به پیامبر(ص) و محبت کردن به اهلبیت پیامبر(ص) و صحابهء کرام را جزء حقوق پیامبر اسلام بالای مسلمانان بر شمرد.

دکتور محمد ابراهیم ذکی آمر دیپارتمنت فقه جعفری پوهنځی شرعیات؛ در بارهء ویژگی های شخصیتی پیامبر رحمت (ص) صحبت نمود. آقای ذکی افزود: پیامبر گرامی اسلام بهترین نمونه و الگو برای همهء انسانها در طول تاریخ می باشد.

متعاقبا مفتی عبدالقادر ثاقب یکی از استادان پوهنځی شرعیات نیز در مورد جایگاه و مقام نبی کریم (ص) از دیدگاه قرآن صحبت نمود.

استاد حمیدالله حماس و استاد عبدالمستعان اکبری نعت های زیبایی را در رابطه به جایگاه و مقام پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به خوانش گرفتند.

مولوی محمد امین امان ملا امام پوهنتون بامیان در مورد آخرین لحظات زندگی و آخرین وصایای پیامبر رحمت (ص) صحبت نموده و با دعائیهء خیر ایشان این مجلس معنوی خاتمه یافت.

More events

Mon, Mar 25 2024 9:14 AM
Background image

Bamyan university 2023 top researchers

جلسه امروزی مورخ 2/1/1403 ه ش روز پنج شنبه ساعت 10:30قبل از ظهر 
آجنداء جلسه:
محققین برتر سال ۱۴۰۲ ‍پوهنتون بامیان 
د بامیان پوهنتون  د ۱۴۰۲ کال مخکښ څيړونکي 
Bamyan university 2023 top . . .

Mon, Feb 26 2024 12:25 PM
Background image

برگزاری ورکشاپ ترتیب و تنظیم(سازماندهی) دفتر و امور آن در مرکز انکشاف مسلکی(PDC) پوهنتون بامیان

هدف ورکشاپ: آشنایی کارمندان اداری با مهارت‌های اساسی دفتر داری.
مرکز انکشاف مسلکی(PDC) پوهنتون بامیان، طبق پلان کاری خویش، ورکشاپ ترتیب و تنظیم(سازماندهی) دفتر و امور آن  را به هدف . . .

Thu, Feb 08 2024 2:04 PM
Background image

ورکشاپ چهار روزه رهبری پیشرفته پوهنتون(Advanced University Leadership workshop) در پوهنتون بامیان پایان یافت

این ورکشاپ به هدف ارتقای ظرفیت‌های مدیریتی هیئت رهبری پوهنتون بامیان و رؤسای پوهنځی‌های این پوهنتون از تاریخ 1402/11/15 الی 1402/11/18 به همکاری محترم پوهندوی دکتر دولت شاه پویش در مرکز . . .