برگزاری شانزدهمین دور فراغت محصلین پوهنتون بامیان!

bu_admin
بامیان

Event dates

Event dates -

برگزاری شانزدهمین دور فراغت محصلین پوهنتون بامیان!
جشن فارغ‏التحصیلی شانزدهمین دور فراغت محصلان پوهنتون بامیان، امروز یکشنبه مؤرخ 18/6/1403هـ.ش، مطابق 5/3/1446 هـ.ق با اشتراک شیخ‏القرآن والحدیث الحاج ندامحمد ندیم وزیر تحصیلات عالی برگزار گردید. در این، برنامه الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان، الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس پوهنتون بامیان، دکتور عبدالطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد، فاضل آکین اردوغان رئیس دفتر تیکا، الحاج مولوی نیک محمد حذیفه رئیس استخبارات بامیان، شماری از روسای ادارات محلی بامیان، معاونین پوهنتون، استادان، فارغ‏التحصیلان و اولیای آنان نیز شرکت ورزیده بودند. 
برنامه با تلاوت آیات از کلام الله مجید آغاز شده، سپس الحاج مفتی حضرت محمد برهانی رئیس عمومی پوهنتون بامیان ضمن عرض خوش‏آمدید به اشتراک کنندگان، فراغت محصلان را تبریک گفته و از حمایت‏های همیشه‏گی وزارت تحصیلات عالی ابراز امتنان و تشکر کردند.  رئیس پوهنتون بامیان در رابطه به پروژه‏های زیربنای این پوهنتون که قرار است در طی سال جاری ساخته شود، نیز صحبت کرده و در بخش سخنانش از تمویل و همکاری دفتر تیکا بخاطر ساخت کتابخانه پوهنتون سپاسگزاری نمودند. 
شیخ‏القرآن والحدیث الحاج ندامحمد ندیم وزیر تحصیلات عالی شانزدهمین دور فراغت محصلان پوهنتون بامیان را خدمت محصلین، خانواده‏های آنها، جامعه اکادمیک و پوهنتون بامیان تبریک گفت، تأکید داشت که هر فارغ‏التحصیل دانش و مهارت‏های  فراگرفته را در بخش مربوطه عملی کرده و در جهت دوام تحصیلات شان تا مقطع ماستری و دوکتورا  کوشان باشند.
وزیر تحصیلات عالی تعهد و اخلاص در کار را ضروری دانسته اضافه داشت: هر محصل و فارغ‏التحصیل باید سه تعهد داشته باشد، تعهد نسبت به دین اسلام، تعهد نسبت به ملت و  تعهد در رابطه به وطن و بایست در انجام این تعهدات مسئولانه توجه داشته باشند. موصوف همچنان به اساتید و محصلان توصیه داشته و آنانرا متوجه وظایف و مسئولیت‏های شان نموده و خطاب به فارغ‏التحصیلان کرد و گفت، کوشش شود تا اعتماد مردم و ملت را کسب کنند.
محترم ندیم در رابطه به جنگ‏های فکری که در کشور وارد است هم سخن گفته، از محصلین خواست تا در مقابل جنگ فکری که دشمنان این مرز و بوم علیه ملت شریف افغانستان به راه انداخته، اقدام کرده و در جهت ختم فکر بیگانه گان مردم را یاری رسانند. 
در همین حال، الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان به ایراد سخن پرداخته، ضمن عرض تبریکی به فارغ‏التحصلان، برای آنان آرزوی توفیقات خدمت به مردم مظلوم افغانستان را نمود. وی افزود که شما محصلین دست به‏دست هم داده و همه تلاش نمائید تا پل وحدت میان مدارس دینی و پوهنتون‏ها را ایجاد کرده و در جنگ فکری که دشمن راه انداخته و توطئه‏های اجانب را خنثی بدارید.
دوکتور عبدالطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد،  مولوی عبدالقیوم مرادی رئیس شورای علمای بامیان، مولوی نیک محمد حذیفه رئیس استخبارات این ولایت، سیدمیرآغا هاشمی رئیس محکمه مرافعه بامیان، فاضل آرکین اردوغان رئیس دفتر تیکا از جمله دیگر سخنرانان این برنامه بودند، هر کدام باالنوبت فراغت محصلان را تبریک گفته، ضمن تأکید به ضرورت فراگیری علوم، آنها را متوجه مسئولیت‏های بعدی شان کردند. 
در اخیر برنامه، پوهنمل عیدمحمد محمدی معاون امور محصلان پوهنتون بامیان فراغت محصلین را به رهبری وزارت، رهبری پوهنتون، فارغ‏التحصیلان و اولیای آنان و جامعه علمی کشور  تبریک گفته و در رابطه به تعداد فارغان سال‏روان گزارش ارائه گفت که امسال به تعداد (635) تن محصل از رشته‏های مختلفۀ این نهاد تحصیلی فارغ گردیده‏اند. موصوف رشد و تعالی کشورها را منوط به نهادهای تحصیلی دانسته و فراگیری علم و دانش ضروری یاد کردند. ایشان از مسئولین و همکاران که در راستای برگزاری جشن فارغ‏التحصیلی تلاش کرده بودند، ابراز قدردانی و سپاسگزاری به عمل آورد. 
در این برنامه، تحایفی که از سوی وزارت تحصیلات عالی برای محصلان ممتاز این پوهنتون در نظر گرفته شده بود، توسطه وزیر تحصیلات عالی و شماری دیگر از مقامات توزیع شده، همچنان تحفه که از سوی ریاست پوهنتون بامیان به وزیر تحصیلات عالی، والی بامیان، معین مسلکی وزارت اقتصاد و رئیس دفتر تیکا در نظر گرفته شده بود نیز تفویض گردید. 
در کنار برنامۀ جشن فارغ‏التحصیلی، سنگ تهداب دو پروژه( دیوار احاطوی و پروژه پخته کاری سرک‏های داخلی پوهنتون) نیز توسط وزیر تحصیلات عالی گذاشته شده، همچنان کتابخانۀ که در کمپس جدید پوهنتون به کمک و همکاری دفتر تیکا ساخته شده است، افتتاح شد.

More events

Wed, Sep 11 2024 2:13 PM
Background image

برنامه معارفه محصلان جدیدالشمول در پوهنتون بامیان برگزار گردید.

به تاریخ 8/3/1446 هـ ق در سالون لیلیه پوهنتون بامیان محفل با شکوهی به مناسبت معرفی محصلان جدیدالشمول با محیط، مسئولین و امکانات  موجود در پوهنتون بامیان برگزار گردید. در این محفل رئیس . . .

Wed, Sep 11 2024 10:21 AM
Background image

برگزاری شانزدهمین دور فراغت محصلین پوهنتون بامیان!

برگزاری شانزدهمین دور فراغت محصلین پوهنتون بامیان!
جشن فارغ‏التحصیلی شانزدهمین دور فراغت محصلان پوهنتون بامیان، امروز یکشنبه مؤرخ 18/6/1403هـ.ش، مطابق 5/3/1446 هـ.ق با اشتراک شیخ‏القرآن . . .

Thu, Aug 01 2024 9:49 AM
Background image

گزاش کاری امروز کمیته تخنیکی پلان استراتیژیک پوهنتون بامیان:

امروز چهار شنبه دهم اسد سال 1403 هـ ش جلسه کمیته تخنیکی پلان استراتیژیک با حضور داشت اعضاء این کمیته در دفتر آمریت تضمین کیفیت پوهنتو بامیان برگزار و روی موارد ذیل فیصله بمیان آمد:
1.   . . .